Friday, 31 August 2012

Cerita Raye :p ngee~

haip! lame kot tak meng'updates' belog kesayangan ni. HAHA! SELAMAT HARI RAYE semua!! mungkin aku antare blogger yang paling lambat wish Hari Raya untuk korang kan? tak ade ape yang best sangat pun yang boleh dikongsi dengan korang tapi aku boleh bagitahu korang yang raye aku tahun ni memang sangat memenatkan!!

beraye atas jalan raye start raye ke-2 sampai raye ke-7. raye ke-2 pergi Melaka. raye ke-3 balik Besut dari Puchong duduk dalam kereta selama 14 jam. yup! menggila kan aku dengan adik-adik sedikit bile terpakse duduk dalam kereta untuk mase yang sangat lame macam tu. nasib baik just pergi 4 orang sahaje termasuk my mom.

as usual, bile dah balik kampung ofkos lah beraye dekat rumah family kan? haa~ begitulah yang aku buat selame di Besut. raye ke-4 aku tak sedap badan bile dah lame sangat duduk dalam kereta semalam tu. mood tak berape okay so maaf sangat, gambar raye tahun ni tak ade. just gambar yang aku ambik sendiri time duduk dalam kereta lame sangat nak balik Besut tu. pelikkan raye aku? haha. nothing special yeah raye tahun ni bile baju raye tak siap lagi sebab kedai tu ade terlalu banyak tempahan buat baju untuk raye ni. balik kolej mummy tanye nak beli tak baju raye, bile aku tahu yang baju raye tak siap lagi terus mood untuk beli baju raye tak ade. mood raye pun sejak makin meningkat dewase ni (DEWASE YOU!)semakin berkurangan. hok'aloh, guane gitu? yea yea yea, ofkos lerr terjadi sebenarnye disebabkan tak dapat beraye dengan Mr.Sayang :')

raye pertama die dapat fone. mak sedare die pergi melawat die dekat PULAPOL tu then bagi fone die. raye ke-3 pulak time aku pergi Besut die terpakse bagi fone untuk penjage dekat sane simpankan fone pelatih-pelatih dekat sane. sedih kan bile just 3 hari dapat contact lame dengan die? banyak kali aku bermaaf-maafan dengan die selame tige hari tu and kalau orang bace mesej die dengan aku pun konfem bosan sebab kitorang asyik bermaaf-maafan aje. haha!

tapi kan, aku dapat rasekan yang die dah banyak berubah. TERLALU banyak kot berubah sebabnye die makin MANJE. haha! MANJE? yup! semakin manje bile berjauhan lame-lame. semakin prihatin and semakin ROMANTIK. hari last contact dengan die gune fone, sedih sangat tau. die kena bagi fone pukul 10 malam. sebelum 10 malam tu memang mesej die semuenye ROMANTIK and SEDIH-SEDIH. terase macam aku pulak lelaki cool and die perempuan manje!

tak ape.. dah lame tak berhubung. kalau dulu asyik gaduh and layanan macam musuh sikit, sekarang terase sangat memerlukan diantara satu sama lain. die pun tak pernah berhenti sabar dengan layanan aku yang tak berape okey and kadang-kadang asyik nanges and akan salahkan die dalam ape-ape hal dulu. die pun cakap sekarang aku dah lain. and die cakap,

terima kasih sebab berubah untuk saye

tipulah bile aku tak nanges bile die cakap macam tu. setiap kali die ucap terima kasih, setiap kali tu lah aku akan menangis and terase diri ni dihargai sangat. aduhh, bile nak kawin ni? itulah yang selalu aku fikirkan sejak due menjak ni. tengok kawan aku Ayu yang sekarang dah ade beby yang comel sangat buat aku makin bertambah nak kawin awal je. selain dari dapat cegah dari zina hati ape semua, dapat lah jugak rase kawin mude tu macam mana. setengah orang cakap senang, setengah orang cakap susah. kalau jenis aku ni, entah mane satu lah jawapannye yek?

my mum suruh aku kumpul duit sampai seratus ribu dulu baru boleh kawin. perkhh, alamatnye sampai ke tue lah nak boleh ke ade seratus ribu tu. belajar pun tak habis lagi ni nak mengumpul duit lagi pulak. atoyyai~ masak masak.. tapi aku tahu sebenarnye mak aku tu bergurau je sebab die pun kalau boleh memang nak cepatkan hubungan aku dengan Mr.Sayang sebabnye die tak nak tangguh lame-lame benda baik ni tapi yang pasti die nak aku dah ade kerja and duit yang cukup sebelum jadi ISTERI orang :') mummy cakap sekurang-kurangnya ringan sikit beban suami bile kite ade duit sendiri. nak beli barang yang kite suke pun senang nanti. tak adelah asyik mintak duit suami je. YEAH! aku setuju dengan kate-kate mak aku tu. cite-cite aku nak sangat jadi seorang isteri yang solehah and mithali untuk bakal suami aku nanti so aku tak nak susahkan die and tak nak memalukan die. INSYA-ALLAH :')

raye ke-6 pergi raye rumah family angkat dekat Kemaman. akhirnya terubat jugak rindu aku nak jumpe lagi si kembar kesayangan aku Si Banyak Cakap Sha tu. rase janggal sikit bile dah lame tak jumpe tapi aku memang happy sangat dapat jumpe die. raye ke-7 pulak sebelum pergi Cherating rumah sepupu, aku pergi beraye rumah mak Mr.Sayang dekat Bukit Kuang, Kemaman jugak. yeah, malam tu check in hotel lepas balik dari rumah Sha.

walaupun dah selalu pergi rumah Mr.Sayang tapi haritu aku rase malu sangat sebab mummy ade. rase lain sikit dari biase. sebenarnye hari sebelumnye tu yang ontheway pergi Kemaman, Mr.Sayang call guna public PULAPOL suruh beraye rumah die. aku pun call mak die tanye ade dekat rumah ke then mak die suruh datang beraye esoknnye tu. itulah yang kitorang pergi beraye rumahnye tu. rase TERLALU segan bile die tak ade. time balik pulak mak die cakap,

terima kasih lah sebab datang, nanti datang lah lagi rumah mak...
mak? okay aku dah biase sebenarnye bile mak die bahasekan diri dengan aku mak sebabnye memang dari awal jumpe lagi mak die bahasekan diri mak dengan aku cume bile depan mummy die cakap macam tu aku jadi SEGAN SANGAT-SANGAT ye! hahaw. malu sangat tew~

mak dye bagi kek lapis coklat untuk aku then mihun untuk adik aku Muzakir yang tak makan nasi tu. mak die ingatkan aku satu family pergi. aku terlupa nak cakap just 4 orang je yang pergi. banyak sangat mak die masak mihun haritu. sebab tu lah die bagi lagi sebagai bekal untuk adik aku buat balik. tapi kalau dapat kat adik aku sorang tu, memang takkan merase lah kitorang nak makan sebab die memang stingy sangat yew. hahaw~ tak apalah, janji aku ade kek lapis coklat sarawak yang mak die buat sendiri and aku dapat makan jugak mihun tu dekat rumah die. hihihi~

okey lahh, sampai sini jelah aku melalut harini. esok ade shooting pulak dekat bandar Kuantan dengan kawan-kawan untuk katalog assignment kitorang. ape-ape hal nanti aku story-morry lagi dekat korang yek! hal shooting esok insya-Allah lepas balik and tak penat aku updates pasal shootingnye yep!

No comments:

Post a Comment