Monday, 16 February 2015

Persiapan Tunang. Part 1.

Assalamualaikum.
dalam entry semalam dah ditakdirkan aku dirisik oleh family si dia. dengan itu tarikh untuk bertunang pun family masing² dah decided. so harini bermulah lah busy aku dengan hal persiapan pertunangan yang akan berlangsung bulan depan. in shaa Allah... okey, kitorang punye majlis nak buat simple saje. banyak benda aku DIY sendiri je. tetamu pun tak ramai just sedare mare dye, family aku and kenkawan rapat jugak beberapa kerat. okey kerat. hahah.

memandangkan hanya sebulan saje mase yg aku ade so kepale aku dah tak berape betul sikit. fikir warna tema, mini pelamin, makan dan sebagainye. ouh, baju tunang kitorang pun aku fikir aku yang nak handle bahagian tu, citarasa aku, kesukaan aku yang mana satu. nasib baik si dia memahami *TERIMA KASIH AWAK* :') even kekecik je, aku still nak majlis yg puas hati. bab makeup pulak tengah berfikir lagi. esok mak aku ajak pergi survey butik pengantin untuk mekap saje. decoration rumah semua sebab rumah aku memang kurang serbaserbi lah kate orang sebenarnye so nak bagi meriah tu yang mak aku dalam usaha nak buat decoration rumah.

almaklumlah, student lagi memang agak rushing start harini. rushing otak berfikir ye. kesnya aku balik rumah ni cuti seminggu je, mid sem. pastu habis cuti ni balik kolej balik. tambah dengan esaimen nak kena setelkan time cuti ni. so memang agak kelam kabut aku rase lepas ni. harini hajat nak rehatkan kepale esok nak start buat esaimen tapi gaye macam esok busy pergi survey barang sikit. dulang hantaran pun tengah fikir mase mane nak beli. gosh! korang bayangkan dalam mase sebulan nak setelkan semua hal memang tak masuk akal tapi akan aku usahakan jugak segalanya biar semua berjalan dengan lancar.

harini ayah balik dari outstation ke Pahang 3 hari. dia balik² tak lalu makan. takde selera katenye. masih dalam tak percaya agaknye anak dia dirisik semalam. haha! kelaka ayah. yelah, aku sorang je anak perempuan tau dalam 5 orang adik beradik. lepas ni takde dah anak perempuan yang akan dirisik ke bertunang or kawin sekalipun. kikiki~ sokwy ayah, walau apepun jadi, kakak still sayang ayah sesangat. :') adik aku Faez sorang je yang excited nak menolong carikan itu ini minta tlong dengan kenkawan dia. adik yang lain entah kemane tak tahu. sekadar tahu pasal kakak dia nak bertunang je. hehe, sokey, mase ni bolehlah dorang berehat santai nak dekat majlis nanti memang aku mengamuk sakan la kalau tak mampu nak menolongnye ye. :D

baru aku terasa macam mana busynye orang nak bertunang. ni baru bertunang. tapi at least dorang takde sampai nak bertunang sebulan lepas dirisik kan? mesti dorang amek mase jugak tapi aku tidak, lain keadaannye. mane tak blank acani. hahah. moge Allah permudahkan urusan kami. doakan aku ye korang! :')

No comments:

Post a Comment