Wednesday, 19 October 2016

honestly, i need more courageous.

assalamualaikum.

tiap apa yang kita buat, mesti kita perlukan sokongan kan? banyak benda dalam hidup ni kita perlu pelajari. banyak benda dalam hidup ni kita nak hadapi. so sokongan sangat diperlukan sebenarnya. macam aku, banyak perancangan aku untuk masa akan datang. tapi tak semua orang mampu bagi sokongan pada aku baik teman-2 or family.

terkilan. sangat terkilan tapi apakan daya. tak semua orang suka tengok kita berjaya. tak semua orang jugak suka tengok kita susah. rambut sama hitam tapi hati lain-2. depan kita mulut manis belakang kita mengata kita itu dah jadi perkara biasa dah dalam hidup ni. NORMAL. manusia macam ragam. kita tak mampu nak ubah orang. yang pasti kita boleh ubah diri kita. orang tak suka kita, itu pilihan mereka. tapi kita? payahkan nak fikir semua benda even ianya hal remeh. tambah kalau kau jenis fikir risau orang tak suka kau macam aku ni. agak tension sebenarnya. semua benda aku risau nak buat yelah takut orang tak suka then cakap buruk pasal aku. sampai satu tahap husband aku sendiri risau dengan perangai aku then beliau cakap "enough fikir apa orang nak cakap pasal awal. buat je apa awk rasa betul" hmm, bukan aku taknak buat, tapi sebab dah jadi kebiasaan asyik risau respon orang lain terhadap diri sendiri tu yang jadi kacau tu.

sadiskan? kau selalu fikir pasal orang tapi orang? tak fikir pun pasal kau. dorang fikir dorang je yang betul. and dorang fikir kau banyak salah sampai kebaikan kau takde orang nak pandang. useless. kadang aku rasa macam aku dah giveup gilos sebab kurang sokongan aku dapat dalam kehidupan aku ni. terlampau fikir sangat pasal orang masalahnya aku ni. haish

aku rasa aku memang perlu stop fikir pasal orang dah sebab benda-2 macam ni boleh buat aku stress sangat-2. bersyukur punya suami yang selalu support aku tapi agak terkilan dengan yang lain langsung tak ambil peduli and pentingkan diri sendiri.


people will hate you, rate you, break you and shake you. how strong you stand is what makes you.


find someone who wants to invest in you, learn from you, see you win, support your visons and fall in love with you daily. 


No comments:

Post a Comment